torsdag 24 mars 2011

Tog en promenad på bandet

Passade på att ta en promenad på bandet, inte så jag blev svett, bara för att röra mig i 30 minuter, bara skönt att ha det gjort en stund, att röra på kroppen.

Träna hårdare kan jag göra en annan dag när jag vill nu var det inget pass bara rörelse, skingra tankarna en stund så då fick jag inte bli svett, gick 2 km / 30 minuter, inte så förfärligt snabbt men skönt att röra på sig oavsett.
Jag behövde komma bort från tankens kraft en stund, inte ta bort dig men låta dig vila en stund, för det tar så mycket av min energi att tänka på dig, jag behöver lite av den energin för att orka mig framåt orka med vardagen.
Jag är sliten Kim, din död har tagit så hårt på mig, jag har ingen ork och jag tappar allt en del av mitt minne också, svårt att koncentrera mig men det ska väl bli bra igen en dag, bara jag får vila mig. det har inte varit lätt sedan du tog ditt liv, så många tankar och känslor som sveper med en in.

Skulle ju önska jag fick vara med dig igen, men då måste jag dö och jag kan inte göra det än, jag får alltså vänta på att se dig igen hjärtat mitt. Jag läser om saker för att lära mig hantera smärtan som jag har i mitt inre. Försöker förstå, vad som hänt, ja jag vet ju vad som hänt i mitt intellekt vet jag det så väl, men det är värre emotionellt, jag vill inte acceptera att du gjorde så, att den jag älskar bortom allt kunde göra så, jag vill ha dig här. Livet har blivit fyllt av faror som inte fanns där förut, man är så rädd hela tiden att det ska ta slut, att det ska hända någon av dem jag håller kära något, man har ju ingen garanti, livet ger ingen garanti och ingenting går i repris.

Jag ska ta och se på teven nu det är hockey igen, jag måste se om FBK vinner mot AIK även denna dag, jo det gör dom, de är jättebra. Inte en match har jag varit på i år men det finns teve och det känns skönt, man är inte så glad i folk just nu det går bra ändå jag ser på teven i lugn och ro mår inte så bra ännu men snart är jag bra igen Kim, när jag kan ta in att du har det bra nu, jag är inte redo än, jag är inte redo älskade vän.
Kramar om dig, känner du det. Älskar dig i evighet...
Mamma

Inga kommentarer: