måndag 28 mars 2011

Drömmar kan så lätt krossas

Drömmar, som vi bygger, luftslott i våra liv, så lätt de kan krossas som nu. Illusioner, steg i framtid som inte kan bli, en ängel är du nu. Drömmar om dagar som skulle bli, drömmar om barn som inte kan bli, drömmar om dagar av skratt, ekar, de ekar ifatt. Tider som aldrig mera kan bli.
Jag drömmer om Dig och om mig, jag hade drömmar om dig och din tjej, jag trodde det fanns tid, jag tog för givet, jag tog för givet att det skulle bli. Nu är du en ängel, ja så lätt drömmar krossas, saker vi inte vet, inte hinner säga, saker vi inte hinner med att göra. Tider vi byggt upp inom oss, saker, känslor, allt som vår väv av drömmar bygger på och som så lätt faller isär.
Det är illusioner, saker vi önskar, saker vi tar för givet, vänskapen, kärleken allt som fanns i de drömmar vi trodde fanns kvar. Allting ändras i ett nafs, vem kunde veta att tiden skulle säga adjö, ge sig av.
Vem kunde tro att jag ensam skulle stå kvar, att det inte skulle finnas drömmar kvar, säg mig min son, varför du ingenting sa...
Jag undrar varje dag om jag kunnat göra någonting, jag undrar varje dag varför du tog drömmen min, jag saknar dig, jag saknar illusionen av lycka. Nu står jag kvar med obehagets stämma inom mig, du är svag, du är inte värde ett dugg, du borde ha, du kunde ha, idiot, varför, detta är det som talar nu.
Jag är hård mot mig själv, tycker jag borde ha gjort någonting, borde ha vetat men jag byggde drömmar som jag inte delade med mig av, kanske om jag delat dem hade du levat idag. Du hade sett att du fanns i dem, men nu är du en ängel. Snälla älskade kom hem...

Inga kommentarer: