tisdag 29 mars 2011

En önskan om en annan Tid

Jag önskar jag kunnat befinna mig i en annan tid nu, en annan frekvens i mitt liv, att jag hade möjligheten att välja en väg som inte var för kort, jag önskar jag fick chansen att få dig tillbaka, jag önskar av hela mitt hjärta, jag önskar...

Men nu är det mars 2011, det är för sent. Om och om igen som en film spelas frekvenser upp, det är för sent, det är för sent. En ängel, ja Kim en ängel blev du, varför säg mig en bra orsak till att välja detta. Jag såg smärtan i ditt ansikte där ingen annan såg den, varför?  Varför var det för sent då jag såg den? Du låg i en kista då, hur kunde det bli så.

Jag blir alldeles tokig av detta. men så från ingenstans kom halsbandet just precis i dag då jag behövde det mest, du var så fin därpå, jag är så nöjd jag valde det fotografiet, det sista jag tog av dig älskade hjärtat nu bär jag dig med mig hela tiden. Så annorlunda mot vad jag tänkt mig livet allting blev, det känns så meningslöst allt.
Att du är död, kan inte finna en mening i allt det här, jag som trodde på att allt har ett syfte, så säg mig då vad var syftet här, vad skedde?
Varför tilläts du må så dåligt, varför, jag är så trött på det ordet nu VARFÖR... Tomt, innehållslöst så fult och kallt det är, jag hatar att höra det klinga där inne i mitt huvud, det bråkar med mig dygnet runt, klistrar sig fast. Usch!

Det blev en fin födelsedag, jag bär Kim med mig nu känns ju jättebra, jag är lycklig över detta lilla smycke. Jag önskade mig en stege lång nog till himmelen idag men jag fick ingen enda så jag får tänka ett slag, på något sätt kanske vi finner närhet ändå... jag hoppas du kan sända ett tecken det vore toppen idag.
Tittar ut, ser björken, ser snön, det är vinter än, jag ser hus på sned men inget fågelkvitter, det är tyst och stilla, livet har gjort dig illa, jag önskar det inte vore så men så måste det varit, känner mig nedstämd, måtte jag kunna ta mig i kragen, le för faán det är födelsedag..

Jag vet inte vad jag tänkte, skulle smärtan gå över idag för att det var min dag, tokiga jag så klart det inte gick inte ens för en dag, inte släpper ångesten sitt grepp, smärtan jag känner, hjärtat kramas av järnhand. Söker fridfullhet, söker ro vill ju leva lite grann ingenstans finner jag detta i mitt inre bo.
Fick blommor idag tulpaner av svärfar, olika färger-vackert..

Nu önskar jag mig bara en enda sak att du kunde komme ned från himmelen om så bra för en dag..
Mamma

Inga kommentarer: