lördag 25 april 2009

Uppseendeväckande artikel


Vilket underbart väder det blivit, varmt och skönt. Var ute och rastade Buddy och solen värmde så då får man allt lite energi. Kollade in på min netlogsida och den är knäpp idag visar inte mina bilder som byggts in i profilen, mina klanmärken och annat, skit trist, har provat allt men inget bättre resultat, nåja det kanske löser sig. Kollade makens sida och det var också lika så det är väl fel på netlog idag då, hoppas det fixas snart igen.
Buddy blev konstig då vi bar ute och rastade så nu har han gått och lagt sig för att sova, han åt gräs och sedan efter att ha bajsat la han sig ned och gnydde, konstigt, hoppas inte han blir sjuk har inte haft råd att fixa försäkringen ännu, men ska betala så fort det bara går. Man blir ju orolig för lillemannen, men kanske har han fått våran förkylning nu då.
Ja idag är dottern och Adde till mormor och morfar och hälsar på dem i Eda, men eftersom vi drack igår har det tagit en stund innan de farit iväg så ja då blev det visst surt där uppe. Inte lätt att vara alla till lags. Hade tänkt att ta en tur ut och fota idag får se vad det blir. Nu skall jag ta och läsa tidningen en sväng, NWT och se om det står något roligt att blogga vidare om idag. I går läste jag något som gjorde mig helt vansinnig hör och häpna men i jägarförbundets tidskrift Svensk jakt har man skrivit att rovdjuren kostar sveriges jägare 510 miljoner kronor i minskat jaktvärde vart enda år. Så nu har jägarförbundets biträdande riksjaktvårdskonsulent Daniel Ligné gjort beräkningar och säger nu till tidningen att det borde tas fram åtgärder för att kompensera jägarna för bortfall i jaktligt värde. Är de för faan inte kloka?? Är det en jävla penningindustri förunnat jägare våra vilda djur, jag säger bara FY FAAN, nu får de väl ta och ge sig! Det är upprörande att de skall ens titta på våra vilda djur i dessa termer och nog faan fäller jägarna sin kvot då de är ute i skog och mark. Skall vi börja så vill jag ha betalt för bortfall då jag som ICKE jägare inte får lov att vara i skog och mark för att inte mitt liv skall vara i fara och så vill jag ha betalt för det bortfall som gör att jag inte kan avnjuta och fotografera mera vilda djur på grundlag av att de dödas av jägare. Jo man skrev också att av de stora rovdjuren är det lodjuren som kostar jägarna mest pengar i minskat jaktvärde följt av björn och varg, så lägligt va eftersom det är dessa djur man önskar näst intill utrota i vårt avlånga land. Skärp er nu! Vi har alla rättigheter, var nöjda med det ni har.

Inga kommentarer: