onsdag 1 april 2009

Idag grytan på bordet


Ja idag gjorde jag en gryta på fläskbitar och älgfärs, bönor och annat smått och gott. Helena är på besök så vi skall gotta oss lite och till dessert blir det hemgjord cheesecake, mums en helt vanlig onsdag som det är idag. Morgonen började med att läkaren ringde och frågade om hur medicineringen har artat sig om det gått bra och så talade han om att han skall skriva ut mera för jag skall äta medicinen i 6 månader för att effekten skall kvarstå och det kändes skönt för jag var rädd att de skulle ta bort den nu när jag äntligen börjar må lite bättre. Han skulle också skriva ut ett recept till på nattmedicinen så det känns bra. Annars så skiner solen ute idag och energin sprudlar inombords så det är bara fint, längtar till AF besöket på fredagen då man kan få klara besked om att börja på kockskolan i Sunne. Det skulle verkligen var roligt att kunna gå den kursen. I morgon så skall jag träffa kuratorn igen och så skall maken till sjukgymnastiken i badhuset och då det är klart skall vi till Kristinehamn en tur, får se om vi får ta Helena och barnen med till Karlstad för hennes gubbe vägrar komma hem då hon skall till DialOn på arbetsintervju, ja inga tankar på framtiden där.... Bäst att inte säga mer, men man blir ju förbannad! Tjatar på henne att tänka på sig själv lite, men ja hon älskar sin guuube säger hon, varför vet jag inte för han förtjänar det verkligen inte Nog gnällt om detta nu! Skall sätta mig och öva lite på måttenheter inför ett eventuellt matteprov, tänkte passa på att kolla recept och göra omräkning på det för att veta hur mycket man skall ha för säg 23 pers eller något, sånt man måste kunna beräkna när man ska bli kock, usch jag har då aldrig vart vän med matematiken, känner mig vettskrämd inför detta. Men nu skall jag öva lite så får man hoppas det går bra sen. Några visa ord: Att tänka fritt är stort, men att tänka rätt är större

Inga kommentarer: