onsdag 8 april 2009

Jag nosar på ett SM-GULD


Ja efter gårdagens drabbning i LLA så nosar jag liksom andra suporters GULD till kvällen Matchen var ingen höjdarmatch och då man stod på ståplatsläktaren hade man hjärtat i halsgropen mer än en gång kan jag lova, det var ett uselt spel av FBK och tidvis verkade de vara helt disorienterade, fann inte varandra, slarvade i egen zon och HV71 tryckte på. Domaren var en total flopp och kunde helt enkelt med sina misstag ha avgjort allt denna kväll, men FBK reducerade till 2-2 och vi gick mot förlängning, en hård och tuff sådan, med tilldömd straff som Gustavsson enkelt fångade in och fick motståndaren att mest se ut som en liten skolpojke. Till slut så kunde Marius Holtet i alla fall ge oss seger för kvällen och idag kan det bli GULD, FBK leder matcherna med 3-1 och behöver då bara en seger till, vilket jag är övertygad om att det kommer bli i kväll i LLA och där jag som igår kommer stå och skrika och sjunga i min gröna peruk, härliga tider, härlig stämning, fast idag hoppas jag att FBK spelar ett vackrare spel igen, en mer samlad trupp som kan spela hem VICTORY till Karlstad igen. Underbara Färjestad, måste bara få Guldet och låta vår egen guldgosse avsluta karriären med pokalen... Jörgen Jönsson bör få sitt sista GULD, med sitt Färjestad ett rättvist avslut i Hockeyvärlden

Inga kommentarer: