tisdag 28 april 2009

Ett snabbt inlägg från en trött toka

Vi gick upp 06.30, sent så det blev stressigt värre, kasta i sig mackor och kaffe, rusa på toa, rasta hund, plocka ihop allt som ska med och iväg ut i bilen och en resa på 6,5 mil enkel väg, pust framme i tid. Har dessvärre haft huvudvärk hela dagen, men trots detta tyckte jag att teorin var rolig. Vi pratade om vegeterianer och veganer och att laga en allsidig kost till dem, en del näringslära och så kollade vi kostkoll som var innehållsrik och jobbade en del fritt med de ämnen vi är på i teorin för mig betyder det kokning och stekning.Vi är ett glatt gäng på skolan så dagarna går fort, för att inte säga bara säger poff. Lärarna är underbara så vi stormtrivs. I morgon ska vi på praktik på Dömle och vi börjar klockan 14.00, skall vara med och testa ut nya menyn på golfrestaurangen så det ska bli himla roligt, Daniel "kocken" pratade på att göra bland annat hamburgare så det blir alldeles säkert lärorikt för oss. Idag har jag fått tillbaka min klan Gourmetgommar som gavs till min make då jag spärrades på netlog efter att ha satt in bilder på min dotter som var lite V-Ringade och öppet så man såg rundningarna, nåja det löste sig ju till slut och snart får jag tillbaka min andra klan/grupp som heter angelshare´s vänskapsband och som min bästa vän fick ta över då de skickade den på henne,- tur för mig det för nu hjälper de mig ju att få tillbaka dem igen. Trist att skapa en sak och sedan bli av med det och för kort jag inte reflekterat att det skulle vara något galet i att sätta in, men nu har jag lärt min läxa och det blir censur av mina kort så det inte syns några rundningar :DJust nu är min dotter och köper ett par fina kokböcker till mig, de sålde ut i Forshaga på ICA och jag har redan köpt tre stycken i serien själv och nu köper hon de andra som fanns kvar i serien, fattas väl två men det gör ju ingenting alls det.Nu ska jag ta med mig läxboken in i tevefåtöljen och sätta mig och läsa lite mera så det fastnar någon gång! Så nu får ni ha det så gott för i kväll kära bloggvänner [hug]

Inga kommentarer: