söndag 12 april 2009

Påskkärring på besök


Påsk med allt som hör till denna högtid, påskkärringar, påskris och påskägg, detta år såg jag endast en påskkärring och det var min nye svärson "Adde", vi spexade till honom lite eftersom han inte kom som den utlovade kycklingen jag förväntade mig. Grabben är lättsam och vi tar varmt emot han i vår familj som han just till Påsk inträdde i. Hennes X är nog inte allt för glad över denna överraskning, men så är livet man rår inte för sina känslor. På tisdag så blir vi också grannar med varandra, för då flyttar Helena och Adde in i sexrummaren ovanför oss, roligt och där kommer de små barnsbenen trumma runt på golven hehe mitt tak så jag kommer säkert höra dem. Ja lagom till påsk kom också förkylningen vilket jag välkomnar mindre, är hängig och inte alls så alert jag hoppats vara just idag då det är min 6:e bröllopsdag, ja livet kan inte bara vara lätt :-)
Det blir inget speciellt firande idag utan vi får ta det som det är, vi hade också lovat Christian att komma just idag så då blir det dåligt med romansen, men det får vi väl ta igen. Idag tittade också svågern in med sin respektive, det hördes lång väg då de gled in på sin Harley för den brummar så gott, rolig visit inte alls så ofta man träffs som man kanske önskat men ja de kommer ibland och det är riktigt härligt med deras friska fläktar. Nu kvarstår väl endast en vecka så börjar vi kockskola sen, ser fram emot det nu kanske kan få något riktigt bra jobb i slutänden.
Ja nu skall jag fortsätta med maten så vi höres väl snart igen kan jag tro, tills dess ha en fortsatt trevlig PÅSK!

Inga kommentarer: