torsdag 4 december 2008

UT PÅ SHOPPING


Shoppa, neeej inte jag, jag följer med en väninna ut för hon ska shoppa till sina barn, de behöver vinterkläder så att de kan ha när de hälsar på sin pappa(min bror) i Sverige. Jag bara väntar på att resa hem, maken behöver gå hos läkare först för att kunna köra hem oss igen, få igång armen någonting, kan ju inte användas nu. Visst automat på bilen, men herregud det är lång väg tillbaka. På flera sätt. Min dotter Laila har lovat försöka höra om lägenhet i Borgvik där hon själv bor. Vi får se, men jag håller tummar så de blir blå. Jag vill hem igen. Visst är det fint här också men, ja det är borta, förstår alla vart jag vill komma, när man är borta så vill man ju hem efter ett tag eller hur? Ja och nu är det bara 10 dagar kvar tills min andra dotter Helena med familj kommer hit ned på besök och är här tills den 21:e, och då förändras hela mitt liv för alltid. Varför? Jo min son åker med dem, han flyttar ut ur mitt hem. Maken glädjs över att få ha mig själv och visst behöver förhållandet det, men det svider i min själ och jag är inte sen att inrymma detta. Jag har levt för barnen. Ja tider förändras och vi med dem så nu kommer nya tider, dags för förändring. Har lagt fram lite grejer som Susanne ska kolla på till Helenas födelsedagspresent om det är bra köper hon av mig istället, för att gå ut och handla något så då får jag väl 20 euro för det. Bättre det än att låta det ligga. Har haft massor ute på Tradera nu och bara 2 saker sålde, en riktigt besvikelse för det kostar mer än det smakar för mig nu, ja Tradera ska ju ha pengar oavsett dom så..... Ja nu ska det inte gnällas, men alla vet väl hur det är att var fattig som en råtta. Och fattiga som råttor är precis vad vi är just nu! Dagens visa ord: Den fattige har ingen sked när det regnar manna från himlen

Inga kommentarer: