tisdag 23 december 2008

Julestök i litet kök


Ja så står man i en annorlunda sits, jag lagar bara mat åt mig, maken och två vänner, känns konstigt men oavsett så mina revbensjäll är rödvinskokta och ligger nu och badar i sin marinad som jag gjort och i ugnen är just nu en janssons frestelse som skall med hem till Ingela(Kajsa) och Stefan i morgon. köket doftar gott. Alla kartonger som skall på lastbilen till den 1 januari är packade och klara 35 stycken totalt så det känns skönt, tyngsta sakerna är nu borta för att spara på hjulaxeln på vår kärra. Skall fortsätta packa en del andra saker som vi sen får lasta in i kärran. Vi har skrivit hyresvärden idag för att fråga om när vi kan få hämta nycklar eller när Helena kan få hämta dem. Maken har pratat med Marcus om att hjälpa oss med flytten nu och att köpa hockeybiljetter till de tre sista matcherna i januari(ståplats) så gött och få se dem Live igen... Bäst att passa på när de sålde biljetter för köp två betala för en just nu, sedan vet vi ju inte alls när vi får råd att köpa nåt alls. Hyran kommer före allt annat för oss. Ja i morgon är det julafton fast det känns inte som det, det känns konstigt att inte alla är hos mig, men det var ju jag som for så vad annat kan jag räkna med.... Snart tillbaka igen i alla fall och det är jag tacksam för. Inget från veterinären ännu, konstigt vi som betalat 1000 sek extra för ett snabbt provsvar. Kanske får åka dit och prata med dem. Skall vika undan lite tvätt om en stund och efter julhelgen ska jag åka till Carrasco med papper och lämna in dem så det blir gjort.
Sonen ville inte prata med mig, jisses jag fattar inget av vad som skett här eller med honom rättare sagt, han vill bo hos sin pappa, men just nu är han hos sin syster och det går för tillfället bra säger hon. Hon verkade vara cool lugn så jag hoppas att så är fallet. Kom på att jag glömt fixa julklapp till Marcus när jag skickade med paketen tillbaka till Sverige, men då får jag tänka extra på honom istället och hoppas att han känner det. För mig kommer han alltid vara en i vår familj. Go kille och pappa till Isabelle.
Mhhhh det luktar gött i lägenheten, ugnen arbetar och ikväll skall jag laga till kycklinkorma åt mig och maken och så blir det väl lite vin till det och en bra film eller om det är något roligt att titta på, på svensk TV, lite julrimm kanske....
Om ni letar julrimm kan jag rekommendera ett besök till min hemsida: www.123minsida.se/Fyndigheter
Så här i sista stund, kan väl vara något. Jag har två klappar kvar att öppna i morgon, maken ingen, jag glömde bort att ta fram dem då vi firade med Helena och Daniel här i Spanien.
Ja dags att kolla ugnen nu och se hur Jansson mår, så jag säger GOD JUL alla bloggare och rundar av dagen med dessa visa ord: Det viktigaste är inte att vinna utan att kämpa väl

Inga kommentarer: