lördag 13 december 2008

LUCIA DAG 13 December


Ja så har man fått se Lucia med sina ljus, vackert, det ger en återblick till baranaåren och alla luciatåg man varit med i. Inte mycket har hänt här i dag, väntar på barn och barnbarn som kommer i morgon natt med flyg från Göteborg, ska bli så kul att träffa dem igen, det har ju gått hela 6 månader nu en hård tid. Kim flyttar till Sverige om en vecka nu och jag hoppas allt kommer att lösa sig, han har ingen förståelse för hur saker är och hur saker fungerar så jag ororar mig för honon och för hans syster som ska ta hand om honom, vet inte hur det fungerar när jag är vårdnadshavare och han vill gå i skola osv. Jag vet inget om jag bara kunde få tag på ett boende fort så kan jag ju skriva på papper och sköta de sakerna runt honom även om han blir bosatt hos systern så hade det ju underlättat för alla. Han har ju under en tid gjort som han vill försöker bestämma över oss, sköter inte hygienen till fullo, ja faktum är att inget fungerar riktigt 100 med honom, så det blir nog inte lätt, kanske ska han vidare till sin farsa till sist, jag vet inte det lutar väl åt det hållet, de är båda tyvärr lika respektlösa så kanske passar de som hand i handske för varandra. Men visst är det sorg i ett modershjärta när det är så här. han skiter i allt, vill knappt äta och i går kväll gjorde han en piercing till nu i ögonbrynet, skiter i att det kan vara farligt att göra sånt själv och helt plötsligt är det bara gjortså vad ska man säga.

Ja vad har annars lucia bjudit oss på, vi såg hela matchen igen FBK vann med 3-0 mot Timrå, härligt och nu har de speluppehåll, så det var ett skönt avslut. Maken är slapp med att kolla av hur det går med bostad så jag blir sur han skiter i hur det går för oss bara bygger på sin hemsida, som kanske tar flera år innan den ger avkastning om någonsin...

Man vill ju gärna tro på saker men herregud just nu sitter vi på en pottkant och livet är på G att rinna ur mig, så då bör man kanske ta en titt på hur allt skall lösa sig i stället.

Dagens visa ord: Nöden är uppfinningarnas moder.

Inga kommentarer: