lördag 27 december 2008

SKÖNT nu är Julen över snart


Ja för första gången i mitt liv kan jag säga att det är skönt att det är slut på julen nu, bara nyårsfirande och en vecka till och seeeeeennnnnn HEM. finns inget som kan förhöja mitt liv mera än att få resa tillbaka, fast visst det är inte utan oro i kroppen, man tänker på framtiden, på hur man ska klara sig, vart finns ett jobb, ja sådana tankar. Hur när och vad kommer fogden att ta av det lilla vi har kvar, vad får man ha i sin ägo och kan jag få tag på telefon och Internet, som jag måste ha i mitt liv för att inte känna mig stympad.Jag tänker också på vår hemresa nu i vintertid, vi har sommardäck på bil och kärra och hemma väntar vintertid, jag tänker på hur mycket jag kommer frysa då mitt blod tunnats ut så att jag fryser då det är 13 grader + nu och där hemma var det just idag -12, så brbbbrrrrrrr, jag kan känna kylan tränga in i märgen på mig. Så mycket tankar som snurrar i mitt huvud. Försöker koppla av och ta det som det är, men faktum är ju att fogden kommer oavsett och vi kan inget göra åt våra skulder, de finns där och väntar så.....
Men oavsett allt så ska det bli skönt att komma tillbaka igen, jag hör hemma i Sverige. Det är mitt land, sjöar, skogar, friskt vatten och allt annat vackert som finns där och jag som älskar att fiska där kan man ta spöt och gå iväg och fiska ut på hällar och kasta i timtal, jisses det är en känsla. Visst kommer jag sakna bitar från Spanien, medelhavet och solens varma strålar på sommaren, men Sverige är bäst, bäst för mig i alla fall, med barnen runt mig och barnbarnen och föräldrarna som väntar på mig. Språket och maten och allt annat jag känner igen, visst har Spanien varit ett äventyr med ups and downs och vackra ställen och utflykter och det finns i mitt hjärta, nya vänner och annat som jag kommer sakna när jag kommer tillbaka hem igen. Men livet finns där hemma inte här borta i främmande land.

Inga kommentarer: