söndag 7 december 2008

Adventsljuset skall brinna i staken idag.....


Ja redan andra advent. Vad tiden springer bort åren går och allt bara rusar förbi. Ibland vil jag skrika, hallå kan ingen stoppa karusellen och låta mig kliva av, vänta lite bara, låta mig hinna känna efter, hinna tänka, men det bara fortsätter i turbofart. Jag blir ju snart 45, kanske är det en kris på G, jag vill inte bli gammal, har så mycket drömmar, så mycket jag inte hunnit med och ingen garanti på att leva för evigt. Om en god fe skulle titta förbi och ge mig en önskan så var det Gott om tid jag skulle önska mig tror jag eller ett evigt liv, men då skulle jag behöva se alla komma och gå, tror det skulle bli för mycket sorg för mig i den önskan. Jag vill bara ha tid att känna, samhörigheten med mina nära och kära, se barnbarnen växa upp, se dem le, se dem rita teckningen till mormors kylskåp allt det lilla som jag insett nu är det stora i Livet. Herregud vad jag saknar alla, varför for vi hit, för att få tid till eftertanke, för att varva ner i våra stressade själar, för att ge oss möjligheten att se vad som är meningsfyllt. Ja inte är det mina dagar just nu i alla fall, jag går upp, rastar hunden, brygger kaffe, sätter mig vid datorn och väntar på att få en chans att prata, en chans att blogga bort en stund på Internet, lagar middag, diskar och rastar hunden ser på Tv och fixar Tv snask och sover. Roligt, neeej inte det minsta varje dag är lika och det gör mig nedstämd, gör att jag saknar allt som är mig kärt än mera just nu..... Jag vill ju hem till Sverige och bjuds inte den möjligheten just nu, så jag får bara vänta och hoppas på att det blir snart, för jag mår inte så bra just nu och som den vädur jag är så är jag otålig av mig!

Inga kommentarer: