måndag 29 december 2008

Andeväsen från svunna tider



http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_gestalter_i_nordisk_mytologi På denna länk fann jag massor om de andeväsen våra anfäder gladdes över eller var rädda för, och att det fanns så många kunde jag bara inte tro. Har alltid fängslats av vikingatiden och har besökt många av dess gravar och har själv suttit inne i en där det en gång satt en kvinna med sina bärnsten i väntan på sin färd över till det andra riket och det var mäktigt kan jag lova. Jag har slukat alla böcker som Johanne Hildebrandt skrivit "Freja ", "Idun" och "Saga", underbara är ordet och man kan känna sådan närhet med dessa starka kvinnor och gudar.
Historia är kul och fångar oftast mitt intresse, inte så mycket krigshistoria utan mera hur människor levde och vad de trodde på etc. min andliga sida som gör sig hörd kanske.
Jag har kommit på att jag aldrig någonsin kommit till min rätt på riktigt, visat vad jag trott på till 100%, låtit mig själv gå in i det, men nu så har jag lovat mig själv att min tid är nu....
Jag skall värna om mig själv och vad jag vill med mitt liv. Öka på kunskaperna på områden som alternativmedicinering genom healing mm. Meditationens kraft och mycket mera och med hjälp av Ouija bräde skall jag försöka få kontakt med kära bortgångna för att höra så att det jag tror på är sant, att det finns ett liv efter detta. Ja innerst inne så är det ju det jag tror så, eller det jag är övertygad om så varför inte försöka.
Allt handlar ju egentligen om att må bra, eller hur? Och att våga göra det man tycker är kul i sitt liv även om andra tycker det är udda.
Några visa ord på vägen: Tänk fel om du vill, men tänk själv.

Inga kommentarer: