söndag 14 december 2008

Tredje advent


Tredje advent och TV4 är på, nu skall man dra en lott och han vann 100.000 sek, ja tillfälligt bättre nu vid jul kanske. Jag måste börja spela igen. Lotto. Jag har kvar mina nummer så det ska vara en möjlighet till förändring, någon ska ju vinna så varför inte jag? Mitt liv skulle behöva det nu...

Ja, lägenhetssvaren väntar på sig, men jag är hoppfull, någon borde ge oss en chans, någon måste det finnas där ute som kan se in i våra hjärtan, att vi bortom betalningsanmärkningar är ärliga människor. Jag vill bara skapa ett fint hem i lugn och ro, sköta om det, söka jobb och försöka skapa mig ett liv på nytt igen. Att ha varit utomlands har gett nya vinklar på livet vilket varit skönt, man har landat i sitt inre fått distans till problemen och är redo att möta vardagen och problemen igen. Så nu är det som återstår att komma tillbaka till Sverige och skapa ett hem.

Dagens visa ord: Dra inte alla över en kam

Inga kommentarer: