lördag 8 november 2008

Ny dag att vakna upp till och solen skiner

Ja en tanke slog mig - poesi, heta känslor som bränner insidan av huden. En tanke på min man, en tanke om älgskog under svala lakan, men det får nog dröja en tid eftersom han har svårt att röra på höfterna just nu och inte kan stödja på sin arm och eftersom jag inte kan vara ovanpå för då kan jag göra illa hans höft, det får nog bara vila i tankens land just nu, men ack det var en skön tanke. Nu skall jag ta mig an middagsmaten i stället, kycklinggryta i ugnen med ost och till det mos idag. Det blir gött och en flaska rött eller två kanske, det är ju veckoslut så varför inte ha det festligt, det är ju allt man kan göra just nu och så två avsnitt med Persbrandt, kan det bli bättre. Han är en verklig favorit på tv-rutan. kycklingen förkokar just nu och det doftar i hela lägenheten, skall läggas över i en ugnsform snart och bada i barbecue sås och sedan in i ugnen.
I morgon ska jag börja skriva på min bok igen, skall i lugn och ro läsa igenom det jag skrivit och börja skriva på den igen, måste ju sträva framåt, jag måste ju nå mina mål och att skriva en bok är att nå ett mål i mitt liv. Kunde kännas skönt att slutföra någonting någon gång inte bara komma till mitten av allt och sedan lägga det åt sidan till all tid rinner förbi, så har mitt liv sett ut i det stora hela. Men nu är det andra tider, i sinnet är det vargavinter och den biter så det är dags att bita tillbaka lite.

Inga kommentarer: