måndag 24 november 2008

Livet känns svårt

Väduren 20. mars - 19. april
Självtillit: Det kommer knappast vara dina kolleger, som står i vägen för din framgång i dag, men däremot din tro på dig själv.
Ja det var orden till mig idag eftersom jag är vädur. Jag har haft svårt att sova, det tär på mig med min son, men nu har jag frågat min bror i Sverige om han kan bo hos honom i stället(fosterhemsplaceras) där, vi får se vad han kommer fram till. Jag ska snart rosta bröd och göra klart för att åka och jobba. Ett jobb idag, som jag ju nämnt tusen gånger förut jag vet.
Sedan får vi se vad det blir, jag skall skriva brev till mamma, för det har jag påbörjat och sedan ska jag väl laga mat och allt annat som hör till. Igår så tvättade jag och städade, dammsög, skurade och bytte sängkläder så det var skönt att få lite gjort inte bara sitta framför datorn och ögna. Ska skriva ett par rader till jeanette idag (brorsdotter)det var längesedan, så kanska jag ringer Laila en snabb en. Hon förstår mig när det gäller Kim, kanske kan hon vara en backup i Sverige också. Det plågar mig, allt plågar mig för jag vill bara vara snäll, men jag har ett behov av att umgås med min son, ett behov han skiter i helt i just nu. men jag vet att det finns en mycket liten, go och förvirrad kille innanför skalet som behöver veta att man bryr sig, även om han flyttar till Sverige. För mig känns det som ett nederlag, det känns som att jag skall mista honom. Jag vet inte och därför får jag svår ångest av detta, jag hade önskat att han skulle vara hos mig tills han blev 18 och det var naturligt att flytta hemifrån. Men nu är det ju inte så och jag orkar inte alla konflikter och bråk längre allt med bakgrund till hans pappa som plågade och misshandlade mig i 19 långa år. Men ingen ska säga att jag är en dålig mamma, jag är en underbar mamma, jag har gjort mer än många andra skulle ha gjort. Jag älskar mina barn, som en mor ska älska mina barn och på den grunden måste jag låta honom resa tillbaka nu, till vem får vi helt enkelt bara vänta och se...
Jag har tagit all min energi för att låta honom må bra och det gör jag ända till det bittra slutet nu, sedan kan jag gråta. Gråta ut min förtvivlan....
Dagens visa ord blir då: Hellre fly än illa fäkta

Inga kommentarer: