onsdag 12 november 2008

Filmtillverkning på gång

Jag har minsann inte haft så kul på år och dag som nu genom att göra film av mina kort som ligger på min hårddisk och bara slumrar. ja det här är ju riktigt roligt. Fann en bra sida på Internet genom min son ( www.onetruemedia.com ) och där köpte jag programrätten Premium så jag kan göra det jag känner för, rekommenderas till alla glada bloggare där ute. Gav 400 sek ca och fick då en video på DVD i det priset med etui och allt som jag designat, de övriga filmerna kan jag lägga ned på hårddisken. Jag är helt såld. Gjorde en film med mina barn, barnbarn som jag lagt ut på min netlogsida gå gärna in och kolla på alla mina filmklipp.
www.netlog.com/tovebirkelandbrandt
Men för att komma till en annan heltokig sak idag, mina vänner kom hit idag med en artikel i svenska magasinet. Där står det att en ny lag införts at de som inte fyllt 18 år får gå ut och rasta hunden och att de som har Rottweiler, Dobbermann, Bull terrier, Bullmastiff samt Pitbull måste söka om en speciell licens för att ha sådana farliga hundar via kommunen. Herregud de är sanslösa här och nu ska man behöva krångla med en jävla massa papper igen, sjuka i huvudet är de här i detta landet, man måste ju ta från fall till fall, visst vi har en Rottweiler, men han är då inte elak eller ilsk snarast för gosig och tror att han är en minihund. Och hur ska man kunna rasta honom när man är på jobb och maken sitter fast i soffan för att han inte kan gå sedan fallet. Herregud, jag säger det igen Herregud...
Akta sig för att flytta utomlands, de gör vad som helst för att bli av med en här i landet, de måtte verkligen hata Extranjeros som vi utlänningar benämns.
Och dagens kloka ord blir idag: Tänk på att även i de mörkaste hörn skiner solen

Inga kommentarer: