måndag 17 november 2008

Morgonstund har Guld i mun

Ja så var det morgon igen och idag vaknade jag av att makens telefon ringde, men när jag väl kom upp så hade den slutat, en vän: Dan Karlsson var det som ringde så han får prova ringa sen när han kommer upp ur sängen och se vad han har på hjärtat. Slog på stereon med Kim Larsen igen och så har jag tänt min aromalampan på bordet, doftar skönt av vanilla noguat. Bara att andas in som vid en förlossning så blir man avslappnad och go. Idag skall maken på röntgen och jag ska väl jobba efteråt tror jag, det pratades om det i alla fall så vi får väl se.
Skall väl dra fram brödrosten och rosta lite bröd till oss så vi får lite frukost, har lyssnat till det välkända ljudet från kaffebryggaren och den är väl precis klar så det är dags att fylla upp i kannan.
Tänka sig att i bland känns det som att morgonkvist har guld i mun. Nu har jag tappat upp kaffet, satt i bröd i brödrosten och satt på spisen för att koka lite ägg för det var ett tag sedan vi åt det sist. Ja och Kim är på G ut med Buddy. Vi måste få han till en veterinär och kolla om han är immun mot Rabies och få en stämpel om det i passet så han kan komma in i Sverige igen om han skulle behöva det, annars måste han få massa sprutor igen för att få till det, man måste vara om sig och kring sig eftersom man aldrig kan veta vad livet har att bjuda en eller hur?
Ja nu skall jag fortsätta med frukosten, så jag får fram den på bordet.
Nu har vi också pratat med vår vän i Svedala och han mådde bra, sökte advokat och pratade om att hans förhållande inte var helt ok, ja det gamla vanliga. han hade döpt maken till fallskärmshopparen. Skojade om varför han inte fällt ut skärmen innan han hoppade. Kul att höra från honom.
Dagens kloka ord: Drömmar är till för att förverkligas

Inga kommentarer: