lördag 15 november 2008

Vän = person man umgås förtroligt med

Jag har bestämt mig för att säga lite vad en vän är för mig och många andra så jag har sökt efter dikter som får tala till hjärtat. Har funnit en hel del och samlat dem här, klippt och klistrat från internet, så här är det lite vad en kär vän kan vara för mig och för andra.... Jag har också andra goda ord insatta på min sida, så läs och njut.

VÄNNER!
När vännerna kom till,
Var tanken ganska klar
För vänner har nåt i sig, som ingen annan har.
De har en hand som hjälper, de lyssnar och förstår.
De viker inte undan, när många andra går.
Så därför vill jag fira en vän och det just nu.
Här får du nu en jättekram för vännen det är du!
--------------------------------------------------- -------------------
TILL EN VÄN!!
Du är samtliga färger på livets pallet
Och när något känns fel kan du vända det rätt.
Du kan sången och texten i all min musik
Och för mig är du helt speciell och unik.
Ja du har blivit min vän och jag vet var du står
Det är du som finns kvar när de andra går
Jag önskar dig enbart lycka i livet
Men ber dig att inte ta allting för givet.
Men en sak är säker, det lovar jag dig
Att alltid ska du vara viktig för mig.
--------------------------------------------------- ------------------
Du är så snäll och rar
Du är den bästa vän jag har
Min bästa vän kommer du förbli
För ingen har så kul som vi
Vi hittar alltid på en massa trams
och om vi bråkar blir vi alltid sams
Du är den bästa vän jag har.
--------------------------------------
Sluta aldrig hoppas
Sluta aldrig be
Sluta aldrig glömma
under kan ju ske
--------------------------------------

Brinn så länge du lever
Låt ingen fläcka din glöd.
Brinn så vi alla kan se dig.
Vägra vara levande död
--------------------------------------
Farväl är ej för alltid
adjö är inte slut
I mina tankar finns du,
där finns du alltid kvar
--------------------------------------
SÅ AVSLUTAR JAG DAGENS BLOG MED ETT PAR KLOKA ORD
Avundsjukans bröd äts alltid upp först

Inga kommentarer: