fredag 27 mars 2009

Jag fann ingen klagomur så jag klagar här :-)


Ja usch tittade ut genom rutan och allt som såg ut att vara vår är borta, det är yrsnö, som lägger ned i massor och vi skall till Forshaga och hämta en bäddsoffa vi köpt på annons för 200:-, skall få hjälp att få hem den av en vän till oss, skönt för det är riktigt skralt i kassan just nu. Mitt barnbran Gabriel klagade när han låg över sist, att han fick ligga i babysäng och grabbarna har fått legat på luftmadrass, så nu skall det väl bli enklare om någon vill sova över. Då har vi ju en gästsäng i alla fall. Skall rensa rummet från saker så jag får plats med soffan. Blir skönt att ha det så att de kan sova över, det har varit så bökigt med det. Det är en liten tvåsitssoffa, och den såg helt ok ut så det var ett riktigt kap, fick bara med madrassen hem igår så.. Ja det ska i alla fall bli kul. Själv är jag sedan ett par dagar dålig, jag är botten förkyld, har haft ont i magen och kräkts och har huvudvärk i max, man blir verkligen klen, men ja jag är ju sjukskriven, räckte ju inte med det ena utan det var tvungen att vara det andra också. Likt mig, tar allt på en gång så är det gjort! Längtar till tisdagen, då vi skall på studiebesök i Sunne på Kockutbildningen, pratade med socialen om kursen igår och då tog hon upp att om vi inte får pengar därifrån är det inte giltigt att gå där och sedan få pengar från soss, men om man blir antagen måste man väl få aktivitetsstöd för att gå där?? Ja och så var jag igång och oroade mig igen.... Säg den dagen jag inte oroar mig för att något skall bli fel Ja men jag hoppas så på kursen för det vore ett solsken i mitt liv. Annars ja, jag har ett par dagar till att vila mig och jag tror att alla bokade möten sträcker sig så gott som tiden ut, svårt att vila när det finns så otroligt mycket måsten, så ringde advokaten jag haft en gång i tiden just till mig igen och nu skall mitt företag läggas i konkurs, ja jag har ju inte haft pengar till Revisorn så han passade på att avgå, lovade att tillträda igen men halade på det hela och det rann ut i sanden, så istället blev det skrivelser från bolagsverket som då sa att företaget måste likvideras, ja och så var det dax att lägga allt i malpåsen, jobbigt. Finns en del grejer kvar men det är ju bara skit och det går inte sälja det var ju roten till det onda från början att folk inte vill köpa sakerna. Ja ja livet skall då inte vara lätt, då vore det inte mitt liv. Ja så nu går jag och oroar mig för bokföringen, om de kan finna konstigheter där eftersom de kunde det i makens, jag vill inte sitta inne för att ha provat driva en butik där jag köpt in allt för mina surt förvärvade löner då jag var anställd bara för att kunna uppfylla en dröm som sprack helt. Ja det finns alltid något att oroa sig för och advokaten frågade om bokföringen, jag sa att jag har haft revisor i Karlstad, men det verkar ju inte vara nog att betala dyra pengar och så dyra att man inte kan fortsätta driva företaget. För det är ju det hela, skulderna till Revisorn. Ja nog om detta just nu, jag kan tro att det blir mer, ja det kommer ju bli en dag i rätten det vet jag, konkursförhandling kallas det och jag som trodde att de tiderna var över för mig. Jisses det verkar då aldrig ta slut! Hoppas att det snart kommer ett besked med bara solsken in i mitt liv, jag skulle verkligen behöva det. Ja en dag i taget så får vi se vad som sker, man kan tyvärr inte ändra ödet, hur gärna man än vill det.....

Inga kommentarer: