fredag 1 maj 2009

Valborgsmässoafton är över


Vackra raketer sköts upp över oss i lilla byhålan Deje igår och det var så att folk gick man ur huse, bilar strömmade in och det levde upp här för en stund, för att efter raketernas pompa och ståt åter igen lägga sig ned i dvala. Lugnet la sig så sakta över vår lilla by igen och folket sprang hem och stängde sina dörrar, själv var jag hos dottern och grillade och såg på fyrverkerierna i lugn och ro från deras balkong.

Efter allt ätande och våra öl tog jag min tillflykt ned till min lilla vrå, trött som jag var efter en innehållsrik dag och tidig morgon, drog jag så mina fötter in under täcket och lade mig att sova, så underbart skönt att få vila lite. Denna dag skall jag städa lite, gästa kocken och planera praktiken, läsa lite teori, promenera med vofsen så klart och sedan bara slappa i min tevefåtölj.
Låter inte detta som en härlig planering?
Ja men nu måste jag få vagnen ur och göra något åt håret så jag får rusa vidare nu, NI får ha en riktigt bra dag......

Inga kommentarer: