söndag 3 maj 2009

Cykelbesiktning och pluggande

Nu skall jag läsa Lathunden över vikt och mått, sedan är det genomgång av kokning och stekning som är nästa kapitel i teorin. Jag har en teoridag idag och sedan på onsdagen, maken är på praktik på onsdag och jag torsdag och sedan ska vi båda på praktiken på Fredag mellan 09.00 - 16.00 kommer vi att gå. Jag har förberett våra kläder för måndagen då vi drar igång med matlagning i skolköket, jag skall laga Lever Anglaise och så skall jag baka bröd och göra en linssoppa, som jag precis lagt i blöt linserna till. De skall stå i blöt i minst 12 timmar.
Blir spännande. Under helgen som gått har jag köpt in en stavmixer för att kunna laga till en massa maträtter på ett enklare sätt, märkte ju snart att mixern/blendern jag hade sedan förut inte var så bra till varma saker, det sköt av locket och risk för skållskador var därmed riktigt stor. Maken och jag har varit ute och smörjt våra cyklar som dessvärre börjat rosta en del och om en stund ska jag gå ut och tvätta av dem också för de är riktigt skitiga efter att ha hängt bakpå bilen. Nu är tvätt och pumpning kvar att göra sen kan vi ta oss en tur ut på dem igen, alltid roligare att cykla än att gå.
Nåja jag skall väl ta itu med lite saker så det blir gjort här så jag avrundar bloggandet för nu, säger därmed ha en skön söndag kära bloggvänner....

Inga kommentarer: